پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

عدم پرداخت بیمه به خانواده‌ی کارگر فداکار پتروشیمی

تاکنون به خانواده‌ی “شهرام محمدی” کارگر پتروشیمی مارون که خود را به آتش زده و جان صدها نفر را در این پتروشیمی نجات داد، حق بیمه دادهنشده است.

به گزارش ماف نیوز، بعد از آن که در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، شهرام محمدی که به گفته‌ی پزشکان بیش از ۵۰ درصد سوختگی داشت، به دلیل نارسایی اندام حیاتی در بیمارستان چمران تهران درگذشت، تاکنون هیچ حق بیمه و یا کمک نقدی از سوی حکومت اسلامی ایران به خانواده‌ی وی داده نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده‌ی محمدی گفته است: تاکنون علی‌رغم پیگیری خانواده‌ی وی، اما هیچ هزینه‌ی بیمه‌ای به آنها داه نشده است.

این کارگر بختیاری‌الاصل، همه را به گریختن دعوت می‌کرد و خود به میان آتش دویده بود تا با بستن فلکه‌ی اصلی گاز، جان صدها تن از همکارانش را نجات دهد.

وی این کار را در روز نهم تیر امسال در لحظه‌ای که فلکه‌ی شیر خط لاین واحد را باز می کرد از آنجایی که حد فاصل شیر بسته شده تا نقطه انسداد حاوی گاز حبس شده بود در لحظه‌ی آزادشدن گاز به علت گرمای هوا و برخی عوامل محیطی، دچار سوختگی شدید شده بود.

این اتفاق در واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مارون به وقوع پیوسته بود.

در این آتش سوزی تجهیزات جزیی کارخانه شامل کابل های برق و ابزار دقیق و یک دستگاه جرثقیل نیز دچار آتش سوزی شد.

واحد پلی اتیلن پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰هزار تن از سال ۸۶ به تولید رسیده و به لحاظ حجم تولید بزرگترین واحد پلی اتیلن سنگین در ایران است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …