سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

‌استخراج سالانه 9 میلیون تن مواد معدنی در ایلام ‌

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از استخراج سالانه 9 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان ایلام خبر داد.

“رضا محمدرحیمی” در گفت و گو با خبرگزاری حکومتی ایسنا، اظهار کرد: 68 نوع ماده معدنی در سطح کشور وجود دارد که 12 نوع از این مواد در سطح معادن استان یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه معادن و یا کانی فلزی در استان وجود ندارد، افزود: کانی‌های موجود در استان کانی‌های غیر فلزی هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آلوویوم آهکی که ماده اولیه تولید سیمان محسوب می‌شود، سنگ گچ، شیل و مارن ماده اولیه تولید آجر، بیتومین یا قیر طبیعی، خاک رس، شن، ماسه، آهک، سنگ لاشه و کربنات کلسیم اشاره کرد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در مجموع 46 معدن در سطح استان وجود دارد که از این تعداد در حال حاضر 18 معدن فعال مشغول استخراج هستند.

قابل ذکر است، استان ایران ضمن اینکه یکی از استانهای ثروتمند ایران از لحاظ منابع طبیعی محسوب می کشود، اما از لحاظ مشکلات عدید اجتماعی و بویژه بیکاری و خودکشی و نبود افقی روشن برای زندگی تامین شده، در صدر بحرانی ترین استانهای ایران می باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …