درگیری مسلحانه در شهر خوی 11 کشته و زخمی برجای گذاشت

در جریان درگیری مسلحانه سپاه با گریلاهای حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک)، در مجموع ۱۱ نفر کشته و زخمی ‌شدند. چندی پیش هم خبر درگیری مسلحانه سپاه و پژاک در کرمانشاه و “حمله پژاک” به پاسگاهی در کردستان منتشر شده بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز سه‌شنبه (۸ سپتامبر/ ۱۷ شهریور) از درگیری سپاه با “نیروهای معاند و گریلاهای پژاک” خبر داد. ایرنا به نقل از حسین سیواتی اصل، فرماندار خوی نوشت درگیری شامگاه دوشنبه در اطراف روستای “بله سور” در منطقه مرزی خوی رخ داده است. بر این اساس، در این درگیری دو عضو پژاک و دو عضو سپاه کشته و پنج گریلای پژاک و دو نیروی سپاه زخمی شدند.

روز ۹ شهریور (۳۱ اوت) هم فرمانده “سپاه نبی اکرم” استان کرمانشاه اعلام کرده بود که در درگیری نیروهای سپاه با پژاک تعدادی کشته و زخمی شده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هم همزمان به نقل از امیر شاه آبادی، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، نوشته بود که در درگیری​های غرب کشور “تعدادی از نیروهای پژاک در استان کرمانشاه کشته و یا زخمی شدند.” امیر شاه آبادی به آمار دقیق “تلفات پژاک” اشاره نکرده اما گفته بود که در این درگیری سروان پاسدار عبدالحمید حسینی، یکی از نیروهای “قرارگاه شهید کاظمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” کشته شده است.

پیش از وقوع این حوادث در استان کرمانشاه، در استان کردستان هم مقامات محلی بروز برخی درگیری​ها، از جمله “حمله پژاک به پاسگاهی در مریوان” را تائید کرده بودند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …