یک معلم کُرد از کار اخراج شد

«علی حسین پناهی» معلم کُرد دهگلانی، که شش روز پیش توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شده، با قید وثیقه سنگین و به طور موقت آزاد شده، اما همزمان از «آموزش و پروش» نیز اخراج شده است.

این معلم کُرد در روز دوشنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۴، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل پدرش در دهستان «قروچای» از توابع شهرستان دهگلان بازداشت و دیروز یک‌شنبه ۱۵ شهریورماه، با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.

گفته شده این معلم کُرد به دستور وزارت اطلاعات پس از ۸ سال تدریس در مدارس سنندج و دهگلان، از آموزش و پرورش اخراج شده است.

«علی حسین پناهی» در روز جمعه هفته گذشته، در مسجد دهستان قروچای علیه مسوولان حکومتی صحبت کرده بود و از مردم خواسته بود که در برابر تبعیض مسوولان جمهوری اسلامی در مناطق کُردنشین ساکت نباشند که به دنبال آن روز دوشنبه ۹ شهریورماه، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل پدرش در دهستان قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر و به اداره اطلاعات قروه انتقال داده شد.

«علی حسین پناهی» فوق لیسانس و دبیر عربی و داری ۸ سال سابقه کار در آموزش و پرورش است. همچین او پیش‌تر به مدت ۴ سال دهیار دهستان قروچای بوده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …