چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

خشک شدن 500 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان

رئيس اداره جنگل منابع طبيعي لرستان گفت: اگر جنگل‌ها ملي هستند‌، طرح حفاظت از آنها هم بايد به‎صورت ملي دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ايسنا، “هوشنگ محمديان” در جلسه کميته ميراث فرهنگي و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد، به دليل شيوع عارضه‌ خشکيدگي بلوط، تغيير الگوي بارش و بالا رفتن درجه حرارت هوا، جنگل‌هاي لرستان به‎شدت در حال تخريب هستند، افزود: متأسفانه از يک ميليون و 217 هزار هکتار جنگل، تقريباً نيمي از آن دچار پديده‌ خشکيدگي شده‌اند. وي با بيان اينکه در حدود 22 هزار هکتار از اين حجم، شاهد خشکيدگي 75 تا 100 درصد هستيم، اظهار کرد: همچنين در 23 هزار هکتار از اين حجم با خشکيدگي 50 تا 75 درصد مواجه هستيم و در بقيه‌ اين حجم هم مي‌توان درصد خشکيدگي را 25 تا 50 درصد اعلام کرد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: در سال‎گذشته سه ميليارد و 250 ميليون تومان اعتبار مصوب شده که از اين مقدار 23 الي 24 درصد تخصيص يافته که صرف اقداماتي از قبيل توليد و کاشت نهال و همچنين مراقبت از آنها شده است.

محمديان اضافه کرد: در سال ‎گذشته 400 هزار نهال توليد شده که براساس قرارداد به ازاي هر نهال مبلغ 1700 تومان به توليدکنندگان پرداخت شده است. وي تصريح کرد: در حال حاضر در سطح کشور براي صيانت از جنگل‌ها با کمبود 10 هزار نيرو مواجه هستيم که حتي براي تأمين 1000 نفر از آنها هم نمي‌توانيم خوشبين باشيم.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …