سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

انفجار مین در کُردستان 4 قربانی برجای گذاشت

در دو شهر قصرشیرین و بانه مین های کارگذاری شده دوران جنگ ایران و عراق منفجر شده و باعث جراحت شدید 3 شهروند شد که یکی از آنان پایش را از دست داده و یک تن دیگر جانباخته است.

بنا به گزارشات منتشره، روز گذشته در منطقه مرزی شهر “قصرشیرین” در استان کرمانشاه 2 شهروند 35 و 42 ساله به دلیل انفجار مین مجروح شده اند.

این دو شهروند کُرد به شدت زخمی شده و وضعیت جسمی یکی از آنان وخیم اعلام شده و اکنون در بیمارستان شهر کرمانشاه بسر می برد.

در همان روز یک شهروند کُرد اهل شهر بانه که نامش “ارشد ملاوردی” 52 ساله و متاهل می باشد به دلیل انفجار مین زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق جانش را از دست داده است.

این مرد مسن در مناطق مرزی مشغول چوپانی کردن بوده و زمانی که دچار این حادثه شده است هیچ کسی در حول و حوش وی نبوده تا به او یاری برساند و به دلیل خونریزی فرآوان جانش را از دست داده است.

همچنین روز گذشته ساعت ۱۰ صبح بر اثر برخورد با مین “ام چهارده”، فردی به نام “داریوش آردلپور” از پرسنل امانى مرکز مین زدایی کشور دچار مصدومیت شد.

این حادثه در “پایگاه آربابا” شهر بانه رخ داده و منجر به قطع پاى راست نامبرده گردیده است.

حال عمومی این مین روب خوب گزارش شده و اکنون در بیمارستان سنندج تحت درمان می باشد.

قابل ذکر است اکنون 20 میلیون مین در 5 استان ارومیه، سنندج، کرماشان، ایلام و خوزستان وجود دارد که در زمان جنگ ایران و عراق توسط جمهوری اسلامی کار گذاشته شده و سالانه دهها تن قربانی برجای می گذارد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …