سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

اعدام یک زندانی سیاسی کُرد

“سیروان نژاوی” زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان تبریز به دار آویخته شد.

به گزارش هرانا، حسین نژاوی برادر سیروان نژاوی با اعلام این مطلب گفت که بعد از ظهر امروز یکشنبه هیجدهم مرداد ماه طی تماسی از سوی مسئولین زندان تبریز از آنها خواسته اند که برای تحویل گرفتن جنازه برادرشان به زندان تبریز مراجعه نمایند.

پیشتر منابع هرانا از انتقال دو زندانی محکوم به اعدام به انفرادی های زندان تبریز خبر داده بودند، علی احمد سلیمان از چهار روز پیش و سیروان نژاوی دیگر زندانی سیاسی از دیروز شنبه هفدهم مرداد ماه به سلول های انفرادی زندان تبریز منتقل شده بودند.

به گفته حسین نژاوی، پرونده سیروان نژاوی توقف اجرای حکم داشته و از سوی مسئولین قضایی هیچ تماسی با آنها گرفته نشده و برای آخرین ملاقات نیز فراخوانده نشده اند.

مسعود شمس نژاد وکیل علی احمد سلیمان، با رد احتمال اعدام موکلش گفت که علی احمد سلیمان محکوم به قصاص شده بود که با رضایت شکات اجرای حکم منتفی شد و اگرچه ایشان دو سه روزی است تماسی با من نداشته ولی ممکن است به جای دیگری منتقل شده باشد و فرضیه اعدام منتفی است.

سیروان نژاوی در ۱۴ تیرماه ۱٣۹۰، در شهر کرج بازداشت و به اتهام محاربه از طریق عضویت در پژاک به اعدام محکوم شد. این حکم در ۲۳ فرودین‌ماه ۱٣۹۱، در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا صادر شد، این زندانی سیاسی بدون بدون داشتن وکیل تعیینی به اعدام محکوم شد و حکم صادره در نهایت در شعبه ٣۱ دیوان عالی کشور، تایید و به وکیل وی ابلاغ شد.

علی احمد سلیمان نیز تبعه کرد کشور عراق است که سال ۱۳۸۴ بازداشت و به اتهام ارتباط با پژاک و قتل دو تن از اعضای سپاه پاسداران به حبس و اعدام محکوم شد و به گفته وکیل وی با رضابت شاکیان حکم قصاص وی بخشیده شده است.

سیروان نژاوی پیش از این در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۳ به همراه ابراهیم عیسی پور، سامان نسیم، على افشارى، حبیب‌الله افشارى و یونس آقایان به مکان نامعلومی منتقل شدند، از این جمع علی و حبیب الله افشاری اعدام شدند و سامان نسیم و یونس آقایان نیز پس از مدت ها بی خبری از زندان زنجان تماس گرفتند و میلاد پورعیسی و ابراهیم نژاوی نیز به زندان تبریز منتقل شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …