دو پسرنوجوان كُرد در سروآباد قربانی انفجار مین شدند

براثر انفجار مین در عصر دوشنبه در نزدیکی روستای “لنگریز” از توابع شهرستان سروآباد در استان کُردستان یک پسر ۱۳ ساله کشته و یک پسر ۱۲ ساله دیگر نیز به شدت زخمی شد.

به گزارش منابع خبری حکومتی، این انفجار حوالی ساعت ۱۸ عصر دوشنبه در یک پاسگاه متروکه مربوط به دوران جنگ در نزدیکی روستای لنگریز سروآباد به وقوع پیوست.

رییس شورای مرکزی بخش سروآباد شامگاه دوشنبه با تایید خبر این انفجار، گفت: “این دو پسر بچه که در حال چرای دام بودند در حین گذر از نزدیکی پاسگاه متروکه براثر برخورد با مین دچار حادثه شدند و یکی از آن ها در دم جان باخت و دیگری نیز به شدت زخمی شد”.

به گفته “هادی خدامرادی” حال پسربچه زخمی نیز وخیم و احتمال زنده ماندن آن کم است.

او اضافه کرد: “این دو پسر بچه اهالی روستای “بیساران” هستند و برای چرای دام به این منطقه آمده بودند”.

چند روز پیش نيز یک مرد به نام “پشتیوان رمضان” 53 ساله و اهل شهر دهوک که راننده دانکرهای حامل سوخت بوده است در مناطق مرزی شهر مریوان به دلیل انفجار مین کارگذاری شده جانش را از دست داد.

این شهروند کُرد که مشغول حمل سوخت بوده به دلیل اینکه ماشین وی دچار مشکله شده و مجبور شده است از مناطق ناهموار مرزی عبور کند گرفتار این حادثه شده است.

پشتیوان رمضان در مناطق مرزی شهر مریوان و شلیر دچار این حادثه شده است.

قابل ذکر است اکنون 20 میلیون مین در 5 استان ارومیه، سنندج، کرماشان، ایلام و خوزستان وجود دارد که در زمان جنگ ایران و عراق توسط جمهوری اسلامی کار گذاشته شده و سالانه دهها تن قربانی برجای می گذازد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …