سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

3 شهروند کُرد دیگر در صفوف داعش کشته شدند

سه تن از شش شهروند کُرد اهل یکی از روستاهای ثلاث‌باباجانی که به گروه داعش پیوسته بودند، در فعالیت‌های نظامی این گروه کشته شدند.

به گزارش کُردپا، طی چند مدت اخیر، شش شهروند کُرد اهل روستای “زمکان” از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی در استان کرمانشاه به گروه داعش ملحق شده‌اند.

یک منبع مطلع هویت این شهروندان را “آ.م” فرزند ستار، “ج.ر” فرزند جلیل، “ا.ر” فرزند جلیل، “آ.ی” فرزند براعزیز، “ا.م” فرزند احمد و “ی.ف” فرزند سمین اعلام کرده است.

بنا به گفته‌ی همین منبع “ج.ر”، “آ.ی” و “ی.ف” در فعالیت‌های نظامی گروه داعش در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

این شهروندان توسط افراد وابسته به گروه‌های تندرو اسلامی به گروه داعش پیوسته‌اند.

کُردپا به نقل از بستگان نزدیک کشته شدگان اعلام کرده است: خبر کشته شدن این افراد از سوی اعضای داعش در سوریه از طریق تماس تلفنی به خانواده‌های آنها اعلام شده است.

شاهدان عینی می‌گویند: افراد وابسته به گروه‌های تندرو اسلامی به صورت آشکار در روستای زمکان فعالیت کرده و تاکنون نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران نسبت به فعالیت‌های آنها واکنشی را از خود نشان نداده‌اند.

پیشتر آمد سلیمان کارشناس مسائل اسلام سیاسی در‌باره ایدئولوژی و ریشه‌های فکری داعش و دلایل پیوستن جوانان کُرد به این گروه طی مصاحبه‌ای با آژانس کُردپا اعلام کرده بود: در نتیجه نبود سیستمی عادلانه که همه درها را بر روی مردم بسته است، مبلغان سلفی جهادی برای رفاه و آسایش زندگی تحت سلطه حکومت اسلامی تبلیغ می‌کنند که در چنین حالتی فکر سلفی جهادی برای دستیابی به زندگی بهتر رشد می‌کند، اما در هیچ‌کدام از کشورهای اسلامی رفاه و آسایش زندگی برای مردم فراهم نشده است.

براساس آمارهایی که در آغاز تاسیس “خلافت اسلامی” تاکنون منتشر شده‌اند، نزدیک به ٧٠٠ جوان کُرد اهل کردستان عراق و ایران به نیروهای داعش ملحق شده‌اند، اکثر این افراد در شش‌ماه نخست تاسیس خلافت یعنی از آغاز ژوئن ٢٠١٤ تا دسامبر همان سال به مناطق تحت سلطه داعش در عراق و سوریه مهاجرت کرده‌اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …