پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

محکومیت پیمان میرزازادە،زندانی سیاسی بە دو سال حبس تعزیری

پیمان میرزازاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه توسط دادگاه عمومی این شهر به دو سال حبس محکوم شد.

بر پایە گزارش رسیدە بە زاگروس پست؛ روز یکشنبه ۱۹ خردادماه حکم دو سال حبس “پیمان میرزازاده” توسط دادگاه عمومی ارومیه صادر و در زندان به وی ابلاغ شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” علیه پیمان میرزازاده در تاریخ ۴ خردادماه ۱۳۹۷ شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی ارومیه برگزار شد. بر اساس حکم ابلاغ شده، این زندانی سیاسی نهایتا از بابت “تبلیغ علیه نظام و خروج غیرقانونی از مرز” جمعا به دو سال حبس محکوم شده است.

گفته می‌شود که پیمان میرزازاده در جلسه دادگاه از حق دسترسی به وکیل مدافع محروم بوده است.

با توجه به محکومیت پیشین پیمان میرزازاده، دادگاه برای صدور حکم جدید به ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی استناد کرده است که بر اساس آن در صورت تکرار جرم، قاضی اجازه خواهد داشت حکمی بیش از حداکثر مجازات تعیین شده صادر کند.

 

این شهروند اهل ارومیه روز پنجشنبه ۲ اسفندماه توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات ارومیه بازداشت و روز ۶ اسفند به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

آقای میرزازاده در تاریخ ۱۳ اسفندماه سال گذشته از بابت اتهام “همکاری با یک از گروه‌های مخالف نظام” توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به دو سال حبس محکوم شده بود و سایر اتهامات او در پرونده دیگری در دادگاه عمومی به شرح مندرج در این گزارش بررسی شد.

او علاوه بر دو پرونده اخیر پیشتر نیز بازداشت و محکوم شده است. از جمله در تاریخ ۲۷ آذر ۹۶ نیز توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت شد. در ارتباط با این پرونده هفته‌ی دوم دی‌ماه ۹۶ توسط شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از طریق سرودن ترانه‌هایی در حمایت از احزاب کرد مخالف نظام بدون داشتن وکیل به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی از بابت پرونده پیشین مورخ ۱۸ خردادماه سال گذشته با اتمام مدت محکومیت خود از زندان ارومیه آزاد شده بود.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …