سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

2 فعال کارگری اهل کورد روانه زندان شدند

مهرداد صبوری و امید احمدی دو شهروند اهل کامیاران، جهت تحمل حبس به زندان کامیاران منتقل شدند. این افراد پیش‌تر توسط شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم روز جهانی کارگر به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

 

روز پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷، دو فعال کارگری از اهالی شهرستان کامیاران به نام‌های «مهرداد صبوری» و «امید احمدی» هر کدام برای اجرای احکام یک سال حبس تعزیری‌شان خود را به اجرای احکام کامیاران معرفی کرده و به زندان منتقل شدند.

 

لازم به ذکر است که آرام محمدی، دیگر محکوم این پرونده روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه جهت تحمل دوران محکومیت حبس ۳ ماهه‌ی خود به زندان کامیاران منتقل شده بود. همچنین روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه شاهو صادقی، فعال ساکن کامیاران خود را جهت اجرای حکم سه ماه حبس به اجرای احکام دادگستری کامیاران معرفی کرده و سپس از آنجا به زندان کامیاران منتقل شد.

 

مهرداد صبوری و امید احمدی پیش‌تر در تاریخ ۹ آذرماه سال جاری به همراه چهار تن از هم‌پرونده‌ای‌های خود به نام‌های آرام محمدی، دلنیا صبوری، شاهو صادقی و روژین ابراهیمی توسط شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به دلیل شرکت در مراسم روز جهانی کارگر مجموعا به ۳۰ ماه و شش روز حبس محکوم شده بودند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …