امریکا: رونمایی از جنگنده کوثر در ایران فریبکاری است

تیم ارتباطات سایبری در وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ٣١ مرداد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، ایران را به دروغ پردازی درباره جنگنده جدیدی که از آن رونمایی کرده، متهم کرد.

در این توئیت نوشته شده است: به نظر مسئولان رژیم ایران درکی کافی از میزان پیشرفت صنعت هواپیما سازی ندارند. هواپیمای انها تا حدود زیادی شبیه جنگنده‌ای است که امریکا چند دهه پیش تولید کرد و ایران، ناوگانی قدیمی از آن دارد. اما فریب، ابزار اصلی آن‌ها است.

روز سه‌شنبه٣٠ مرداد ماە ایران از جنگنده‌ای رونمایی کرد که مدعی شد ساخت داخلی است. حسن روحانی در مراسم رونمایی از این جنگنده گفت، تنها هدف از توان نظامی، ایجاد مانعی در برابر دشمنان و برقراری صلح دائم است.

تصاویر تلویزیونی روحانی را نشان داد که در کابین خلبان جنگنده نشسته و پس از آن فرمان پرواز آن را صادر کرد.

رسانه‌های رسمی مدعی شدند که این هواپیمای، به سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته و رادارهای چند کاربردی مجهز شدە است.

از سویی اویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل هم این باره این‌که هواپیما به طور کامل ایرانی ساز باشد،شک کردە و گفت: انها به دلیل تحریم‌های آمریکا زیر فشار هستند و به همین دلیل، داستان سرایی می‌کنند. در عین حال بهتر است فعالیت‌هایت‌هایشان را دستکم نگرفت.

عوفیر جندلمن سخنگوی دولت اسرائیل هم توئیتی در این باره منتشر کرد و نوشت: نظام ایران از هواپیمای کوثر رونمایی کرد و مدعی شد این نخستین هواپیمای جنگی صد در صد ساخت ایران است. اما من به سرعت مطمئن شدم که این هواپیمای بسیار قدیمی آمریکایی از نوع اف-٥ است.

انتظار می‌رود در ابان ماە آینده، امریکا بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند که شامل صنعت نفت و بانک مرکزی نیز می‌شود.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …