سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

وحشت پراکنی اسلامگرایان در سنندج

اخیرا گروهی از اسلام‌گرایان تندرو در خیابان‌های شهر سنندج، با پرچم‌های سیاه و شمشیر و فریادهای «الله اکبر»، باعث ایجاد رعب وحشت در میان شهروندان شده‌اند. طبق گزارشات رسیده به زاگرس پست, آخرین مورد در انتهای خیابان فرح نزدیک بازار شهرداری (تاناکۆرا) که‌ قریب به‌ 5 نفر شمشیر به‌ دست جلو چشم نیروهای امنیتی اقدام به‌ تهدید بازاریان و مشتریان آنها کرده‌ بودند و با فریادهای الله‌ اکبر نعره‌ زنان گفته اند: چه کسی جرات دارد بگوید مسلمان نیست یا نماز نمی خواند یا روزه‌ نمی گیرد.

گفته می شود,از سویی دیگر چندین روشنفکر لاییک و فعالین چپ نیز از سوی این عده‌ مورد تهدید قرار گرفته و همچنین در مساجد محله‌های حاشیه‌ شهر سنندج امامان جماعت بعد از نماز عشا در مورد جهاد و نفوذ کفردر کردستان موعضه کرده اند.

با توجه‌ به‌ اطلاعات بدست آمده, در هفته‌ های اخیر چندین جوان سلفی از شهرهای جوانرود،مریوان،موچش و سنندج به‌ کردستان عراق رفته‌اند تا به‌ داعش ملحق شوند. افکار عمومی مردم در سنندج به‌ شدت مخالف این گروهاست و از آنجایی که‌ اعتمادی به‌ جمهوری اسلامی برای مقابله‌ با این اشخاص تندرو ندارند از احزاب کردستان می خواهند با روشنگری و افشاگری در سایت ها و رسانه‌ ها مردم کردستان را از این پدیده‌ شوم نجات دهند و اگر نیاز باشد اقدامات جدیتری در پیش بگیرند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.